Raaseporin kaupunki tekee yhteistyötä paikallisten taksinkuljettajien ja Lähitaksin kanssa palvelun parantamiseksi. Taksin saaminen erityisesti maaseudulla on osoittautunut haastavaksi, mikä käy myös ilmi asiakkailta ja taksinkuljettajilta saadusta palautteesta. Lähitaksi on korjannut taksin tilaamisessa olleita teknisiä ongelmia, ja taksin tilaamisen pitäisi nyt sujua helpommin.
Tämän vuoksi vammaispalvelu haluaa vielä kerran muistuttaa kuljetuspalvelun asiakkaita, että taksi tulee aina tilata Lähitaksin palvelunumerosta, jos kunta ei ole myöntänyt käyttäjälle lupaa käyttää vakiotaksia. Paluumatkan voi kuitenkin varata suoraan samalta kuljettajalta, joka ajoi menomatkan. Kuljettaja ilmoittaa, voiko hän ajaa paluumatkan. Jos kuljettaja ei voi ajaa paluumatkaa, kuljettaja pyytää asiakasta varaamaan paluumatkan keskuksesta.
Kaupunki tekee tilanneseurannan marraskuun aikana ja arvioi, onko saatavuus parantunut. Seuranta tehdään yhdessä Lähitaksin edustajien ja paikallisten taksinkuljettajien kanssa.
Lähitaksi jatkaa kaupungin kuljetuspalvelun tarjoajana, kunnes Espoon uusi kulkukeskus aloittaa toimintansa. Siirtymän ajankohta ei ole vielä selvillä. Espoolta saadun suuntaa-antavan tiedon mukaan siirtymä tapahtuisi kesällä 2020.
Lue myös