Raaseporin kaupunki tekee yhteistyötä paikallisten taksinkuljettajien ja Lähitaksin kanssa palvelun parantamiseksi. Taksin saaminen erityisesti maaseudulla on osoittautunut haastavaksi, mikä käy myös ilmi asiakkailta ja taksinkuljettajilta saadusta palautteesta. Lähitaksi on korjannut taksin tilaamisessa olleita teknisiä ongelmia, ja taksin tilaamisen pitäisi nyt sujua helpommin.
Tämän vuoksi vammaispalvelu haluaa vielä kerran muistuttaa kuljetuspalvelun asiakkaita, että taksi tulee aina tilata Lähitaksin palvelunumerosta, jos kunta ei ole myöntänyt käyttäjälle lupaa käyttää vakiotaksia. Paluumatkan voi kuitenkin varata suoraan samalta kuljettajalta, joka ajoi menomatkan. Kuljettaja ilmoittaa, voiko hän ajaa paluumatkan. Jos kuljettaja ei voi ajaa paluumatkaa, kuljettaja pyytää asiakasta varaamaan paluumatkan keskuksesta.
Kaupunki tekee tilanneseurannan marraskuun aikana ja arvioi, onko saatavuus parantunut. Seuranta tehdään yhdessä Lähitaksin edustajien ja paikallisten taksinkuljettajien kanssa.
Lähitaksi jatkaa kaupungin kuljetuspalvelun tarjoajana, kunnes Espoon uusi kulkukeskus aloittaa toimintansa. Siirtymän ajankohta ei ole vielä selvillä. Espoolta saadun suuntaa-antavan tiedon mukaan siirtymä tapahtuisi kesällä 2020.
Lue myös
Vammaisneuvosto
14.06.2022
Kokouspöytäkirja 9.5.2022 Pöytäkirja 9.5.2022Ladda nerVisa…
Kysely sosiaali- ja terveyspalveluiden palautekanavien kehittämiseksi Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella
09.06.2022
Osallistu palveluiden kehittämiseen, kysely avoinna 30.5.-30.6.2022 Yksi sosiaali- ja terveysalan uudistuksen keskeinen tavoite on lisätä asiakaslähtöisyyttä, saavutettavuutta ja yhdenvertaisuutta palvelujärjestelmässä. Tavoitteisiin pyritään pääsemään vahvistamalla yhdenvertaisen asiakasosallisuuden toteutumista. Asiakaspalautteen kerääminen on…
Vammaisneuvosto
03.06.2022
Kokouspöytäkirja 21.2.2022 Pöytäkirja 21.2.2022Ladda nerVisa…